П`ятниця, 19.07.2019, 03:19
Вітаю Вас Гість | RSS

НВО - ліцей нових інформаційних технологій

Пошук
Наше опитування
Ви завітали на наш сайт, і нам цікаво, хто ви є:
Всього відповідей: 1347
Статистика

Каталог статей

Головна » Статті » Педмайстерня

Урок з англійської мови у 7 класі на тему "Здоров'я - найцінніший скарб"
Цілі та задачі: 
  • Практична: Повторити та закріпити лексику теми "Здоров’я”, активізуючи її в мовленні учнів.
  • Навчальна: Формувати навички діалогічного та монологічного мовлення в парній, груповій та індивідуальній роботі учнів. Навчити аудіюванню.
  • Розвиваюча: Розвивати вміння учнів творчо використовувати засвоєний матеріал в нових ситуаціях спілкування.
  • Виховна: Виховувати позитивне та дбайливе ставлення до життя та до свого здоров'я. 
Наочність та обладнання:
  • Підручник.
  • Робочий зошит.
  • Картки для індивідуальної роботи.
  • Аудіозапис тексту.
  • Комп'ютер.
  • Записи на дошці.
Хід уроку

Підготовка до сприйняття іншомовного  матеріалу

Початок уроку

1. Привітання і повідомлення теми і мети уроку
- Good morning, pupils! Glad to see you!
- Thousands years ago ancient Greeks said:” The first wealth is Health. Health is the best Wealth”. These quotation will be the redline of today's lesson.

2. Уведення в іншомовну атмосферу
Т.: -What should you do to be healthy?
Р.1 -You have to organize you daily routines.
Р.2 -You should to  do your morning exercises every day or go in for sports.
Р.3 -You should to  keep clean yourself, brush your teeth every day.
Р.4 -You should to eat healthy food regularly.
Р.5 -You should to visit a doctor if you need.
We have three groups. The leader in the first group is ……….. Now, I’d like the leaders interviewing you groups and discuss the problem: "Is it difficult to follow healthy lifestyle?”

Ask such questions:
  • Is it difficult or easy for you to get up early?
  • Do you skip breakfast?
  • Is your lifestyle regular or chaotic?
  • Do you do your morning exercises?
You see that it is sometimes difficult  to follow healthy way of life. But don’t forget "Health is the Wealth”.

3. Основна частина
Подання тексту аудіювання  "A Visit of a Doctor”
a) Pre-Listening.
- What do you do when you fell ill?
- What does the doctor do?
Before listening to the text pay attention at the following lexical units:
- to strip to the waist-роздягнути до пояса
- pneumonia-запалення легень
- investigation and сure-обстеження та лікування
- penicillin injections- уколи з пеніциліном
- mustard plasters- гірчичники
b) While-Listening.
- Listen to the text attentively and be ready to do the tasks:

A Visit a Doctor
My mother suddenly fell ill. She had a  fevtr and she felt very bad. She had a splitting headache and terrible cough.
We telephoned for a doctor  Nesterenko, our district doctor. Doctor Nesterenko came, took her coat off and put on the white gown which she kept in her bag. The doctor asked my mother to strip to the waist. She examined her, felt her pulse, took her temperature and measured her blood pressure.
The doctor said it might be pneumonia and told the mother she had to go to the hospital for investingation and cure. But the mother wouldn’t hear it. So, the doctor Nesterenko prescribed her penicillin injections, a gargle, a cough mixture, tablets, mustard plasters and a hot-water bottle at the feet. Next the doctor Nesterenko wrote a note for an X-ray blood examination. We followed the doctors prescription and in two week  my mother felt much better. I took my mother to the policlinic for a check-up.
My mother went to the doctor Nesterenko ‘s  consulting-room while I remained in the waiting-room. Soon my mother came out. The doctor said she was recovering.

c) Post-Listening:
- Listen to the and complete the gaps in the "Medical Card”

Medical Card
Рatient:Mrs.Wilson
Doctor’s  name:
Symptoms:
Exmination of the Patient:
Diagnosis:
Treatment:
Next time visit:

Use the lexical units. There are some extra words:

A splitting headache, a terrible cough, a fever, felt very bad,  Nesterenko, to strip to the waist, Petrenko, felt her pulse, took the temperature, measured her  blood pressure, examined her thoat legs, pneumonia, flue, aspirin, penicillin injections, a gargle, a lotion, a cough-mixture, tablets, mustard plasters, hot-water bottle at the feet, X-ray and blood examination, in two weeks, in three weeks.

Discussing.
1. What was the doctor’s name?
2. What symptoms had Mrs. Wilson?
3. How was Mrs. Wilson examined?
4. What was the diagnosis?
5. What treatment was prescribed’to Mrs. Wilson?
6. What was the result of the theatment?

Фізкультхвилинка. Всі піднімаються і виконують фіз. вправи, проговорюючи в голос слова (щоб залунала мелодія натисніть на динамік).

Робота в групах: Скласти діалог, який розрізаний на стрічки. Команда, яка першою правильно складає діалог, зачитує його в голос за ролями.

Good morning, Doctor Benson. Can you help me?
What’s the matter with you, Mr. Brown? I see you have taken your temperature. What is it? 
It’s 38,7(thirty eight point seven). And I feel bad, I’ve got a headache and sore throat. It hurts when I swallow/ Besides, I’m afraid; I have got pain in my side.
Let me examine your side.
And what if it’s appendicitis? It would mean an operation, doctor? Do say something!
No tears. Take it easy! Everything will be all right! Does it hurt when I press here?
Oh, yes. It is terribly painful.
Well, my dear. I’m sorry to say you have flue and besides, something is wrong with your appendicitis. If you have a new attack, you must be taken to a hospital and operated on.
Don’t worry. Let’s hope for the best. Now I’ll write you out a  prescription for some pills and a mixture. I believe that some injections of glucose will also do you a  lot of good.
When shall I come  next time, Doctor?
I think, in four days. Good-bay, Mr. Brown.
Good-bye, Doctor. Thanks a lot.

Робота в парах: Учні складають діалоги за складеним зразком, але менші.

Робота в групах: Учням в групах  роздаються малюнки. Їм необхідно вирішити, яку першу допомогу необхідно надати хворим на малюнках.


4. Заключна частина

Домашнє завдання: Написати твір на тему "Health is the best Wealth”, використовуючи слова:
- keep clean
- eat healthy food
- visit a doctor
- do morning exercise
- healthy lifestyle.

Допоміжні матеріали:
Презентація до уроку
Категорія: Педмайстерня | Додав: SEP (08.01.2014)
Переглядів: 2708 | Рейтинг: 1.0/1
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Розклад дзвінків
1 урок - 8.30-9.10

2 урок - 9.20-10.00

3 урок - 10.15-10.55

4 урок - 11.15-11.55

5 урок - 12.10-12.50

6 урок - 13.00-13.40

7 урок - 13.50-14.30

8 урок - 14.35-15.15
Ми у Facebook
Корисні посилання


Національна гаряча лінія Національна дитяча гаряча лінія