Неділя, 23.07.2017, 17:45
Вітаю Вас Гість | RSS

НВО - ліцей нових інформаційних технологій

Пошук
Наше опитування
Ви завітали на наш сайт, і нам цікаво, хто ви є:
Всього відповідей: 988
Статистика
Ми на Facebook

Каталог статей

Головна » Статті » Наші публікації

Формування навичок ХХІ століття в системі роботи учнівського самоврядування НВО-ліцею НІТ м.Кам'янського

Крючкова Тетяна Миколаївна,  заступник директора з виховної роботи НВО-ліцею НІТ  м. Кам'янського

НВО-ліцей НІТ м.Кам'янського є учасником Всеукраїнського експерименту за темою «Формування механізмів трансформації регіональної системи освіти  на основі принципів випереджаючої освіти для сталого розвитку». Пріоритетним завдання дослідно-експериментальної роботи колективу НВО є створення виховної системи, яка забезпечує формування комплексу ціннісних орієнтирів та життєвих принципів, що відповідають потребам сталого розвитку, у дітей, молоді, членів педагогічного колективу; становлення громадянина України,  здатного до успішної самореалізації в умовах громадянського суспільства  на засадах соціального партнерства, носія високої духовності, громадянської, правової, професійної, національної та світової  культури.

Виховна робота НВО-ліцею НІТ базується на основних концептуальних положеннях  випереджаючої освіти для сталого розвитку та спрямована на сприяння підготовці  особистості до активного та успішного життя у сучасному мінливому світі,  її всебічному та гармонійному розвитку протягом життя,  формуванню стрижневих компетенцій, що дозволяють їй: 

  • успішно інтегруватися в суспільство;
  • бути мобільною та конкурентоспроможною, здатною до самоорганізації навчання протягом життя, самореалізації, розкриття творчого потенціалу;
  • визначитись  щодо  свідомого  життєвого вибору і прийняття відповідальних рішень.

Основними орієнтирами навчально-виховного процесу ліцею обрані гуманоцентричні   критерії:

  • Підпорядкування освітній меті – саморозвитку дітей -  всіх аспектів освітньої діяльності, включаючи процес навчання, виховання і міжособистісної комунікації.
  • Індивідуалізація освітньої діяльності,  її максимальне наближення до потреб кожної особистості.
  • Формування зрілої особистості, адаптованої до самостійного життя  і діяльності в інформаційному суспільстві в усіх її проявах – і як працівника, і як громадянина, і як приватної особи.
  • Налагоджування системи партнерства між учнями і педагогічним колективом на основі впровадження мотиваційної (емпаурмент) педагогіки.

В НВО-ліцеї НІТ продовжується робота над проектом «Учнівське самоврядування як базова форма реалізації концепції випереджаючої освіти для сталого розвитку». Система ліцейного самоврядування своєю основною метою обрала формування особистісних компетентностей, які дадуть змогу учням успішно самореалізуватися у життєвому просторі:

  • вміння самостійно та критично мислити;
  • вміння бачити та розв’язувати проблеми;
  • здатності генерувати нові ідеї, приймати нестандартні рішення й відповідати за них;
  • володіння комунікативною культурою, вміти працювати у команді, виходити з конфліктних ситуацій та уникати їх;
  • вміння самостійно працювати над розвитком особистих якостей;
  • володіння навичками медіаграмотності;
  • вміння дбайливо ставитись до свого здоров'я та здоров'я інших, усвідомлення залежності здоров'я від стану довкілля, формування відповідних екологічних пріоритетів, ощадливої споживчої культури;
  • здатності формувати активну громадянську позицію, оволодівати цінностями та принципами демократичного суспільства;
  • володіння знаннями щодо реалізації прав людини та дитини, формування правової культури.

Учнівська рада є координуючим органом системи роботи шкільного самоврядування, що втілює собою співдружність дітей, вчителів, батьків та державних і громадських організацій для розвитку гідної особистості з рівними можливостями в умовах динамічних суспільних змін. Технологія організації системи шкільного самоврядування сприяє розвитку громадянських якостей учнів в системі демократичних відносин колективу на принципах самореалізації, самодіяльності, самоорганізації та самодостатності особистості. Рада учнівського самоврядування діє на основі Статуту – основного закону учнівського самоврядування НВО-ліцею НІТ.

Система самоврядування побудована за функціональним принципом і включає 12 центрів:

  • Медіа-центр;
  • Центр права і порядку;
  • Центр національної ідентичності;
  • Центр основ здоров’я; 
  • Центр «Інтелект»;
  • Центр благодійності;
  • Центр корисно-продуктивної праці та технічної  творчості;
  • Центр професійної орієнтації;
  • Центр соціальної компетентності;
  • Центр художньої творчості;
  • Рейтинговий центр;
  • Координаційний центр.

Ліцейна система виховної роботи спільно з Центром професійної орієнтації шкільного самоврядування в співдружності з Дніпродзержинським міським центром зайнятості, Дніпродзержинським державним технічним університетом, Дніпропетровським університетом ім. А.Нобеля, Дніпропетровським національним гірничим університетом та іншими вищими навчальними закладами різного рівня акредитації шляхом сумісної освітньої та просвітницької діяльності, ранньої професійної орієнтації  дає можливість створити систему неперервної освіти, посилити її практичну спрямованість, визначити професійні інтереси та здібності учнів, знайомити їх з динамікою ринку праці.

З метою виховання прагнення учнів до оволодіння практичними навичками в прикладній творчій діяльності учнівська рада регулярно проводить виставки творчих робіт ліцеїстів, в ході яких проходять майстер-класи, на яких можна навчитися виготовляти ті витвори, що найбільше зацікавили.

В рамках роботи Медіа-центру діють Відкриті Інтернет-школи «Школа журналістики та PR» та «Школа фінансової грамотності».  Ліцеїсти вивчають розроблені фахівцями мережеві курси та проходять очні тренінги.

Робота Євроклубу «ПАТРІОТ» та «Школи прав людини та дитини» спрямована на реалізацію одного із ключових завдань української освіти, а саме входження до європейського освітнього простору, формування європейських цінностей та стандартів. Проводяться конференції «Глобальні проблеми і права людини», засідання Дискусійного Клубу «Мислимо глобально, діємо локально», семінари – дискусійні майданчики «Нові обрії освіти». Вже 5 років в ліцеї працює Інститут уповноваженого з прав дитини (інститут омбудсмена).

Лідери учнівського самоврядування приймають активну участь в організації та проведенні міських, обласних та Всеукраїнських заходів:

  • Всеукраїнський проект (Inter-Rail) за темою «Від асоціації до згоди»;
  • «Сесія міжнародного Європейського парламенту – Україна»;
  • Інтелектуальна гра «Європейський Союз: Що? Де? Коли?»;
  • Міжнародний проект «Студентські медіа: відкритий шлях до європейських можливостей» та ін.

Стало традицією проведення семінарів вчителів та старшокласників з циклу «Шляхом інновацій - до нових стандартів» за участю науковців ВНЗ, в ході яких обговорюються питання модернізації освітньої системи, проходять майстер-класи від провідних фахівців.

Зміст загальноліцейних справ  спрямований на підвищення соціально-комунікативної активності учнів, розвиток творчої індивідуальності, виховання конструктивних лідерів, формування ціннісних орієнтацій сталого розвитку. Особистісні компетенції, які учні отримують в ході роботи в органах учнівського самоврядування, дадуть змогу учням успішно самореалізуватися у життєвому просторі.

Категорія: Наші публікації | Додав: SEP (28.04.2017)
Переглядів: 14 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Розклад дзвінків
1 урок - 8.25-9.10

2 урок - 9.20-10.00

3 урок - 10.15-10.55

4 урок - 11.15-11.55

5 урок - 12.10-12.50

6 урок - 13.00-13.40

7 урок - 13.50-14.30

8 урок - 14.35-15.15
Корисні посилання





Національна гаряча лінія Національна дитяча гаряча лінія