П`ятниця, 19.07.2019, 02:41
Вітаю Вас Гість | RSS

НВО - ліцей нових інформаційних технологій

Пошук
Наше опитування
Ви завітали на наш сайт, і нам цікаво, хто ви є:
Всього відповідей: 1347
Статистика

Каталог статей

Головна » Статті » Майстер-клас

Пам'ятка по розвитку самоосвітніх умінь учнів на уроці
І. Етап перевірки домашнього завдання.

1. Використання вчителем системи прийомів, що дозволяють перевірити домашнє завдання в більшості учнів класу. Можливість учителя за короткий проміжок часу (5-7 хвилин) установити рівень знань у більшості учнів і типові недоліки; можливість у ході перевірки домашнього завдання актуалізувати й скорегувати опорні поняття; ліквідувати причини виявлених недоліків; високий ступінь виявлення якості знання матеріалу, отриманого учнями додому .

2. Використання різних форм і методів контролю. Пошукові, творчі, індивідуальні завдання учнем.

3. Помилки, що допускають при реалізації: перевага фронтальної бесіди, репродуктивний характер питань і завдань.

ІІ. Етап актуалізації.

1. Використання всіляких  методів перевірки знань, починаючи від фронтальної бесіди, індивідуального опитування й кінчаючи тестовою перевіркою, що дає можливість за 10-15 хвилин одержати відповіді всього класу на 10-20 питань. Постановка додаткових питань для перевірки міцності, глибини усвідомленості знань; створення при опитуванні нестандартних ситуацій; залучення за допомогою спеціальних завдань всіх учнів до активної участі в пошуку більше повних і правильних відповідей на поставлені питання; рецензування відповідей учнів, спрямоване на з'ясування позитивних і негативних сторін у їх ЗУН і вказівка того, що необхідно зробити для вдосконалення прийомів самостійної роботи; активна діяльність усього класу в ході перевірки знань окремих учнів.

2. Залучення учнів до виправлення помилок. Об'єктивність аргументованої відповіді.

ІІІ. Етап цілеполягання.

1. Попереднє формулювання вчителем мети, оцінка значимості для учнів нового навчального матеріалу, навчальної проблеми, фіксація цього в поурочному плані; уміння вчителя чітко й однозначно визначити освітню мету уроку, показати учням, чому вони повинні навчитися в ході уроку, якими ЗУН повинні опанувати. Варіативність прийомів з учнем мети на різних уроках.

IV. Етап засвоєння нових знань.

1. Використання прийомів, що підсилюють сприйняття істотних сторін досліджуваного матеріалу. Повне й точне визначення відмітних ознак досліджуваних об'єктів й явищ; вичленовування в досліджуваних об'єктах, явищах найбільш істотних ознак і фіксація на них уваги учнів. Запис у зошитах формулювань, опорних пунктів плану, тез конспекту; використання прийомів мислення (аналізу, порівняння, абстрагування, узагальнення, конкретизації). Постановка перед учнями проблемної ситуації, постановка евристичних питань; складання таблиць первинного узагальнення матеріалу, коли це можливо. Актуалізація особистого досвіду й опорних знань учнів; словникова робота.

V. Етап перевірки розуміння учнями нового матеріалу.

1. Постановка питань, що вимагають активної розумової діяльності учнів; створення нестандартних ситуацій при використанні знань; обіг учителя до класу з вимогою доповнити, уточнити або виправити відповідь учня, знайти інше, більше раціональне рішення й т.д.; облік додаткових відповідей по кількості й характеру при з'ясуванні пробілів у розумінні учнів нового матеріалу; основний критерій виконання дидактичного завдання - рівень усвідомленості нового матеріалу більшістю слабких і середніх учнів.

VI. Етап закріплення нового матеріалу.

1. Закріплення отриманих знань й умінь; закріплення методики вивчення нового матеріалу; закріплення методики майбутньої відповіді учня при черговій перевірці знань.

2. Вироблення вмінь оперувати раніше отриманими знаннями, вирішувати практичні й теоретичні завдання, використання різноманітних форм закріплення знань.

3. Надання учням диференційованої допомоги, аналіз помилок, забезпечення контролю й самоконтролю при виконанні завдань.

4. Способи активізації на уроці. Розмаїтість завдань, їхня практична спрямованість.

5. Помилки: Питання й завдання пропонуються в тій же логіці, що й вивчення нового матеріалу. Одноманітність способів закріплення.

VII. Етап інформування учнів про домашнє завдання, інструктаж з його виконання.

1. Спокійне, терпляче пояснення змісту роботи, прийомів і послідовності її виконання. Обов'язкове й систематичне виконання етапу в границях уроку; уміння дати в коротких вказівках порядок виконання. Попередження про можливі утруднення й способи їхньої ліквідації. Диференціація завдань, творчий характер їхнього виконання (інтерв'ю, захист проектів).

2. Помилки: Інформація про домашнє завдання після дзвінка. Великий обсяг і висока складність. Відсутність інструктажу, ясності мети й способів виконання.

VIII. Підведення підсумків уроку.

1. Самооцінка й оцінка роботи класу й окремих учнів. Аргументація виставлених оцінок, зауваження по уроці, пропозиції про можливі зміни на наступних уроках. Чіткість, лаконічність, максимум участі школярів в оцінці своєї роботи.

2. Використання алгоритму оцінки роботи класу, учителя й окремих учнів. Стимуляція висловлення особистої думки про урок і способи роботи на ньому.

3. Помилки:  Зжужмленість етапу, підведення підсумків після дзвінка, розпливчастість, необ'єктивність в оцінці, відсутність заохочення.




Категорія: Майстер-клас | Додав: SEP (09.01.2014)
Переглядів: 557 | Рейтинг: 1.0/1
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Розклад дзвінків
1 урок - 8.30-9.10

2 урок - 9.20-10.00

3 урок - 10.15-10.55

4 урок - 11.15-11.55

5 урок - 12.10-12.50

6 урок - 13.00-13.40

7 урок - 13.50-14.30

8 урок - 14.35-15.15
Ми у Facebook
Корисні посилання


Національна гаряча лінія Національна дитяча гаряча лінія