П`ятниця, 17.08.2018, 23:47
Вітаю Вас Гість | RSS

НВО - ліцей нових інформаційних технологій

Пошук
Наше опитування
Ви завітали на наш сайт, і нам цікаво, хто ви є:
Всього відповідей: 1188
Статистика

ДПА-2018

Підсумкова державна атестація, яку більше знають під абревіатурою ДПА, – це головне випробування для українських школярів, закінчили навчання у 9-му класі . Для випускників середньої школи ДПА є своєрідним виміром отриманих знань і тренуванням перед ЗНО. Така перевірка дає можливість зробити висновок про якість освіти, отриманої на базі певної школи. Також це моніторинг методичної роботи вчителів, який дозволить внести зміни в програму підготовки школярів.

На початку поточного року в ЗМІ просочилася інформація, що ДПА для дев'ятикласників буде замінено на ЗНО – тобто іспити будуть проходити на загальноукраїнському рівні. Згідно з новим законом про систему освіти в Україні, результати екзаменації будуть служити пропуском у спеціалізовані класи гімназій, академічних ліцеїв або професійних коледжів.
Природно, такі новини серйозно схвилювали учнів та їх батьків. Втім, паніку піднімати не слід. На сьогоднішній день дана інформація була спростована профільним відомством. Цілком можливо, що в деяких контрольних групах такі тести проведуть в якості пілотного проекту, однак говорити про впровадження цієї норми у життя всіх українських школярів поки рано.

Атестація учнів, які закінчили 9-й клас, буде проходити на базі тієї школи, в якій вони проходять навчання. Екзаменування проходить у письмовій формі і повинно відповідати певним вимогам Міністерства освіти. У роботі повинні бути завдання, відповідні рівню підготовки учнів і шкільних освітніх стандартів.

Дати, в які буде проходити ДПА, визначаються членами педагогічної ради. Наказ за підписом директора, затверджує дати проведення кожного іспиту, доведуть до відома учнів не пізніше 5 квітня 2018 року.

Дев'ятикласникам 2017/2018 року випуску потрібно здавати три іспити:

  • українська мова;
  • математика;
  • предмет за вибором у вигляді української літератури, зарубіжної літертури, іноземної мови, історії України та всесвітньої історії, права, географії, біології, хімії, фізики або інформатики, а також мов національних меншин.

Оцінки по ДПА виставляються в журнал після річної позначки. Підсумки атестації повинні бути проставлені в атестат про середню освіту. Вони безпосередньо впливають на середній атестаційний бал.


Зміст іспитів та вимоги до білетів

ДПА з української мови

Підсумкова атестація з української мови належить до числа обов'язкових. Вона проводиться у формі письмового диктанту, в рамках якого оцінюється орфографічна і пунктуаційна грамотність учнів, уміння правильно писати слова, вживати правила орфографії і пунктуації, а також оформляти роботу відповідно до вимог. Тезисні характеристики ДПА:

  • атестація проходить протягом 60 хвилин;
  • обсяг диктанту повинен становити від 160 до 170 слів;
  • на початку іспиту вчитель повинен зачитати весь текст, дати пояснення щодо його змісту, лексичного значення слів і особливостей правопису;
  • кожне речення тесту читається наступним чином: учитель читає все речення цілком, потім повторять по частинах (в цей час учні пишуть), а потім ще раз повторює пропозицію;
  • в процесі диктування потрібно вказувати місце, в якому починається новий абзац;
  • в кінці вчитель ще раз читає весь текст, щоб учні змогли зробити перевірку роботи і виправити можливі помилки.

Оцінка диктанту проводиться згідно з такими критеріями:

  • помилки в орфографії і пунктуації оцінюються однаково;
  • помилки, допущені в одному і тому ж слові, вважаються за одну, але однотипні помилки, допущені в різних словах, вважаються різними;
  • при підрахунку помилок потрібно ділити їх на грубі і негрубі (виключення, заміна розділового знака, вживання не і ні і т. д.);
  • помилки на правила, які учні ще не проходили в 9-му класі, повинні бути виправлені, але не враховуються при підрахунку;
  • робота, в якій допущено більше п'яти виправлень, оцінюється на 1 бал  менше;

бали потрібно розподіляти за таким принципом:

  • 15-16 помилок і більше – 1 бал,
  • 13-14 – 2 бали,
  • 11-12 – 3 бали,
  • 9-10 – 4 бали,
  • 7-8 – 5 балів,
  • 5-6 – 6 балів,
  • 4 – 7 балів, 3 – 8 балів,
  • 1 груба і одна негруба – 9 балів,
  • 1 – 10 балів,
  • 1 негруба – 11 балів,
  • 0 – 12 балів.

ДПА з математики

Математичний іспит пишеться протягом 135 хвилин, якщо він призначений для учнів середніх шкіл без спеціалізації за математики, і 180 хвилин, якщо випробування проводиться для спецклассов. Співвідношення кількості завдань з курсів алгебри і геометрії – 2:1. Квитки розробляються так, щоб охопити програму з 5 по 9 класи.

Роботу можна розділити на три частини:

  • перша – від 10 до 12 завдань, сформульованих у тестовій формі так, щоб учень вибрав одну правильну відповідь із 4-5 варіантів;
  • друга – від 4 до 6 завдань у вигляді відкритих тестів, на які потрібно дати коротку відповідь;
  • третя – 3-4 завдання відкритої форми, у яких учневі треба буде дати розгорнуту відповідь (вирішити завдання і пояснити логіку і порядок вирішення). Ці завдання оцінюються на максимум балів тільки в тому випадку, якщо учень зумів обґрунтувати кожну  дію.

Учням, які навчаються у спеціалізованих математичних класах, можуть видати квитки з додатковою частиною. Міносвіти пропонує включити в неї 3 завдання за програмою поглибленого вивчення математичних дисциплін.

ДПА з іноземної мови

Атестаційна робота з іноземної мови проводиться в письмовій формі і перевіряє словниковий запас школярів, а також ступінь оволодіння мовою. Для учнів звичайних шкіл завдання повинні відповідати рівню А2+, а для дев'ятикласників, представляють спеціалізовані школи – В1.

Квиток ДПА з іноземної мови складається з трьох частин:

читання – учням пропонуються тексти публіцистичного характеру, особиста або офіційний лист, оголошення, реклама, розклад, меню, рецепт або телепрограма. Після читання тексту потрібно буде виконати завдання по ньому – це може бути тест з вибором вірної відповіді, добір логічних пар, запитання з короткими відповіді, завдання на встановлення порядку слів, знаходження аргументів та встановлення зв'язків між інформаційними блоками;

використання мовних навичок – у цій частині школяра чекають тести, що передбачають коротку відповідь. Вони виявляють ступінь оволодіння лексикою, граматикою і семантикою. Завдання повинні бути складені з текстів різного обсягу і складності, а їх контекст – торкатися побутових ситуацій. Це може бути завдання, якому потрібно вставити пропущене слово або вибрати варіант відповіді;

лист – тут учням треба показати, наскільки добре вони оволоділи навичками письмової комунікації. Школярі будуть писати текст, спираючись на підказки у вигляді оголошень, листів, повідомлень, реклами, картинок, фотографій, таблиць або схем.

ДПА з інформатики

Проводить атестацію необхідно за квитками, в яких виділено три частини:

  • перша – 12-14 завдань у формі тестів, в яких потрібно знайти один вірний відповідь, тестів з кількома варіантами вірної відповіді і завдань, що вимагають встановити відповідність між компонентами;
  • друга – 1 завдання відкритої форми, яка передбачає наявність розгорнутої відповіді у вигляді блок-схеми алгоритму;
  • третя – 2 завдання, які виконуються на комп'ютері (одне з них передбачає написання програми).

Хто звільняється від ДПА?

Деякі категорії учнів можуть отримати звільнення від ДПА. До числа таких школярів входять:

  • діти, які проходять навчання і лікування на базі шкіл-інтернатів або освітніх закладів санаторного типу, реабілітаційних центрів, класів інклюзивного типу, є глухими, сліпими, або з вадами зору або слуху, мають порушення функції опорно-рухової системи, тяжкі мовленні порушення або затримку в психічному розвитку;
  • учні, які перебувають у соціальній відпустці. Це правило діє для дівчаток, які народили дитину. Для підтвердження свого статусу матері їм потрібно надати довідку з жіночої консультації і, якщо учениця є повнолітньою, заяву;
  • спортсмени, які беруть участь у міжнародних змаганнях або повинні поїхати на збори, а також учасники виставок або конкурсів, які проходять на міжнародному рівні;
  • учні, в районі проживання яких трапилося стихійне лихо або оголошено надзвичайний стан;
  • учні, які стали учасниками олімпіад або наукових конкурсів, що проходять на міжнародному рівні. Вони отримують звільнення від предмета, на якому посіли призові місця;
  • учні, які вийшли на третій етап МАН з якого-небудь предмета. Вони звільняються від ДПА з цієї дисципліни;
  • школярі, які мають міжнародну сертифікацію з іноземної мови на рівні В1 (для середніх шкіл без спеціалізації з мови) і В2 (для шкіл, в яких вивчаються мови на підвищеному рівні).

Особливості ДПА для 4 класу

На підсумкову атестацію для учнів молодшої школи винесені такі предмети:

  • українська мова;
  • математика;
  • літературне читання.

Дати іспитів затверджуються індивідуально в кожній окремо взятій школі. Остаточне розклад буде відомий в квітні 2018 року.

Основні положення екзаменації:

  • ДПА проходить у письмовій формі, а завдання для неї розробляють учителі-предметники, які орієнтуються на вимоги освітніх програм Міносвіти;
  • учні пишуть роботу протягом одного уроку (45 хвилин);
  • завдання для учнів можуть бути написані на звичайній дошці, спроектовані на електронну дошку або роздані учням у вигляді окремих листків-квитків;
  • атестаційні роботи повинні містити навчальний матеріал, який був вивчений учнями в рамках шкільної програми, а завдання повинні мати різні рівні складності і носити комплексний характер.

ДПА з української мови

Квитки можуть бути розроблені за однією із двох можливих схем. Перша схема передбачає диктант або текст для переписування, в якому пропущені деякі орфограми. Робота будується так, щоб учень міг показати свої навички в правописі, мовленнєві навички, творчі здібності та вміння  висловлювати думки, тому в неї будуть включені додаткові завдання, спрямовані на виявлення та оцінку всього вище переліченого.

Один з іспитів перевірить знання школярами рідної мови – українського.

Міністерство освіти рекомендує таку структуру роботи:

Диктант або текст для переписування об'ємом від 50 до 55 слів. У тексті повинно бути пропущено близько 25% слів, у тому числі орфограм, що представляють собою виключення з правил. Диктант або текст можуть бути оцінені в 6 балів.

Завдання до тексту, які перевіряють мовні знання і вміння учнів. Всього таких завдань може бути 4 кожне з яких оцінюється в 1 бал.

Завдання творчого характеру, що передбачає формулювання 3-4 пропозицій. Дана частина роботи може принести ще 2 бали.

Друга форма роботи передбачає комбінацію диктанту (або тексту з пропущеними словами) і тестів, які перевірять правопис та мовленнєві навички учнів. Міносвіти рекомендує таке зміст роботи:

Диктант або текст для переписування об'ємом від 25 до 30 слів. У тексті повинно бути пропущено близько 25% слів, у тому числі орфограми, що представляють собою виключення з правил. Диктант або текст оцінюються в 3 бали.

Завдання творчого характеру, що передбачає формулювання 3-4 речень. Дана частина роботи може принести ще 2 бали.

Тестові завдання закритого типу, у яких школяр повинен буде вибрати одну вірну відповідь з трьох запропонованих. Кожен тест оцінюється в 1 бал.

Тести відкритого типу, на які потрібно дати короткий відповідь або встановити відповідність між шістьма компонентами. Ця частина складається з одного тіста і може принести учневі 2 бали.

Тести відкритого типу з короткою відповіддю. Такий тест також може бути тільки один і оцінюється в 2 бали.

Виконання всіх видів робіт оцінюється в 12 балів максимум.

ДПА з літературного читання

Учитель має право сформувати два види екзаменаційних квитків. Перший вид – це робота, в основі якої знаходиться текст для читання про себе, а також завдання з даного тексту, які перевіряють розуміння прочитаного, творчі здібності та вміння висловлювати власну думку.

Міносвіти рекомендує таке зміст і структуру роботи:

Незнайомий учням художній текст, в якому міститься від 330 до 390 слів. Кількість незнайомих слів не повинно перевищувати 2 одиниці. Максимальна довжина речень – 12 слів. Завдання оцінюється в 4 бали.

Завдання, складене на основі тексту, який перевіряє розуміння сенсу прочитаного і вміння працювати з текстом. Таких завдань може бути 6 кожне оцінюється в 1 бал.

Одне завдання творчого характеру, в якому потрібно письмово висловити власну думку. Обсяг написаного повинен становити 2-3 пропозиції. За таку роботу можна заробити 2 бали.

Щоб успішно здати літературне читання, потренуйтеся з дитиною заздалегідь.

Друга форма квитка заснована на тексті для читання і складених за нього тестових і творчих завдань. Пропонується дотримуватися такої структури:

Незнайомий учням художній текст, в якому міститься від 330 до 390 слів. Кількість незнайомих слів не повинна перевищувати 1 одиницю, а пропозиції повинні складатися не більше ніж з 12 слів. Завдання оцінюється в 4 бали.

Тести закритого типу, в яких потрібно вибрати одну відповідь з трьох запропонованих у квитку. Тестів може бути 2 кожен приносить 1 бал.

Тести, які передбачають, що учень дасть коротку відповідь. Завдання оцінюється в 2 бали.

Тести відкритого типу, в яких потрібно встановити відповідність між 6 компонентами (1 тест, за який нараховується 2 бали).

Творче завдання, в якому потрібно висловити свою думку щодо прочитаного художнього тексту. Учень повинен написати 4-5 речень (1 завдання, яка оцінюється в 2 бали).

Перевірка читання про себе здійснюється наступним чином – учням пропонується взяти ручки чи олівці і починати читання по команді вчителя. По закінченню трьох хвилин вчитель зупиняє читання, а школярі ставлять крапку біля слова, на якому були змушені зупинитися. Учитель відзначає прогрес кожного учня, а потім дає їм час дочитати до кінця, щоб мати можливість працювати з завданнями, складеними на основі фрагмента.

Максимум балів, який можна отримати за всі завдання, дорівнює 12.

ДПА з математики

В даному випадку вчителям-предметникам також дається вибір з двох можливих форм атестаційної роботи.

Перша форма виглядає наступним чином:

Завдання, в якому потрібно виконати три дії. Оцінюється в 3 бали.

Вираз з дужками, в якому потрібно працювати з багатозначними числами і здійснювати дії в певному порядку (1 завдання 2 бали).

Завдання на порівняння чисел і перетворення величин (2 завдання по 1 балу за кожне).

Завдання на знаходження частини від числа (1 завдання, яка оцінюється в 1 бал).

Робота з геометричним матеріалом, що складається з 2 завдань по 1 балу за кожне.

Творча задача, в якій потрібно застосувати логіку (1 завдання, яка оцінюється в 2 бали).

Друга форма математичного іспиту відрізняється включенням тестової частини. Обчислення до тестів учень повинен записувати і здавати разом з листочками тестування, щоб учитель бачив хід виконання робіт. Рекомендується скласти квиток з таких завдань:

Тести відкритого типу, в яких потрібно вибрати вірний варіант 1 з трьох запропонованих (3 тіста по 1 балу).

Тести відкритого типу, в яких потрібно встановити послідовність чи знайти відповідності між компонентами (2 тесту по 2 бали за кожне).

Тести відкритого типу, що передбачають коротку відповідь (1 завдання, яка оцінюється в 2 бали).

Завдання, що передбачає розгорнуту відповідь (1 завдання, за яку нараховується 3 бали).

Максимум балів, який можна отримати за всі завдання, дорівнює 12.

Як підготуватися до ДПА?

Підготовка до підсумкової атестації буде успішною, якщо дотримуватися декількох порад:

  • напишіть з дитиною хоча б кілька диктантів та творів на теми, які йому цікаві. Така робота допоможе зрозуміти, які помилки найчастіше допускає школяр, та попрацювати над їх усуненням;
  • складіть план читання українських художніх творів, щоб розвинути техніку читання про себе. Розпитуйте дитину про прочитаний твір, щоб він прагнув не просто читати як можна швидше, але і розуміти, про що йде мова;
  • якщо ваша дитина пропустив якісь уроки в школі і не дуже добре розуміє наступний матеріал, сядьте з ним і розберіться у втрачених темах. Якщо цього не зробити, нерозуміння буде рости зразок сніжного кома;
  • за пару місяців до ДПА починайте повторювати всю шкільну програму, щоб освіжити і закріпити знання.
Розклад дзвінків
1 урок - 8.30-9.10

2 урок - 9.20-10.00

3 урок - 10.15-10.55

4 урок - 11.15-11.55

5 урок - 12.10-12.50

6 урок - 13.00-13.40

7 урок - 13.50-14.30

8 урок - 14.35-15.15
Ми у Facebook
Корисні посилання


Національна гаряча лінія Національна дитяча гаряча лінія
Архів